Customers
Referensfall
Kontakta oss för att bli vår nya kund
Förenkling av köparens resa med SAP Emarsys
Langia har hjälpt KungSängen att ta kontroll över sin kunddata med hjälp av SAP Emarsys.
År: 2022
Typ av arbete: Marknadsföringsautomation
Kungsängen är Sveriges största sängkedja och har fördubblat antalet fysiska butiker de senaste åren.
Idag finns det 50 butiker från norr till söder i Sverige. Kungsängens sängar tillverkas för hand enligt kundernas specifika önskemål och levereras sedan med deras egna lastbilar.
Förenkling av köparens resa med SAP Emarsys
Langia har hjälpt KungSängen att ta kontroll över sin kunddata med hjälp av SAP Emarsys. Tanken är att utveckla en lösning med hjälp av SAP:s produktportfölj för att underlätta köpupplevelsen för KungSängens kunder, oavsett om köpet sker i butik eller online.
KungSängens modell gör det möjligt för deras kunder att påbörja sitt köp i en av deras fysiska sängbutiker och sedan slutföra det online.
Tillsammans med SAP Emarsys vill KungSängen hitta den bästa strategin och automatisera arbetet med hjälp av AI. Genom att känna sina kunder och hitta värde i kunddatan vill de skapa en unik, personlig köpupplevelse som aktiverar kunder i alla kanaler.