Skip to content

Customers

Referensfall

Läs framgångshistorier och kundreferenser för att se hur Langia kan hjälpa ditt företag att växa.

Kontakta oss för att bli vår nya kund

joy_logo_bulgarian_rose

Joyshop: E-handel baserad på AI och Slow Fashion

Modekedjan JOY, som i många år har glädjat svenska kvinnor med sina kvalitetskläder, har återuppstått i en helt ny form.

År: 2021

Typ av arbete: SAP Upscale Commerce och SAP Emarsys

joyshop

E-handel baserad på AI och slow fashion

JOY har inte längre några fysiska butiker, utan satsar istället stort på e-handel och personlig rådgivning. Grundarna ser sig själva som en startup som vill bygga nästa generations e-handel baserad på AI och slow fashion – ett mer hållbart alternativ med kläder som håller i flera säsonger.

— Vi befinner oss verkligen i ett paradigmskifte när det gäller e-handel och digitala kanaler. Handeln har hittills kunnat överleva på att ha stora produktkataloger, men de ger inte den bästa kundupplevelsen. Istället vill kunder ha inspiration, rådgivning och, i vårt fall, färdiga kombinationer av kläder som passar deras egen stil – och som håller i många säsonger, säger Anna Ullman Sersé, VD och en av de nya delägarna.

Först i världen

De tre grundarna bakom nystarten består av Anna Ullman Sersé, Åsa Parsmo och Sofia Valentin. Alla tre har gedigen erfarenhet av detaljhandelskonsultation och har tillbringat större delen av sina yrkesliv med att hjälpa detaljhandelsföretag att förbättra kundupplevelser och arbeta mer kundfokuserat.

Anna har även varit VD för Nelly, som har en ledande position inom onlineförsäljning till en yngre målgrupp med hjälp av inspiration.

JOY är det första företaget i världen som väljer en kombination av SAP Emarsys och SAP Upscale Commerce Cloud-lösningar från SAP, med smart e-handel och kundengagemangsfunktioner.

Mer kostnadseffektivt i längden

Bättre kundupplevelser har varit en hörnsten i nylanseringen av JOY och helt avgörande för valet av den tekniska plattformen. Möjligheten att starta om gjorde det också möjligt för dem att direkt övergå till molnlösningar som man kan växa i – och samtidigt få en mindre IT-avdelning på köpet.

– Det är en stor fördel för en startup som JOY. Vi vill inte bygga upp en överdimensionerad organisation, utan köpa in tjänster för exempelvis IT och bokföring. Det kommer att bli mer kostnadseffektivt i längden, säger Sofia Valentin, Försäljnings- och Marknadschef.

Joyshop
joyshop

Avancerade funktioner med Emarsys

– Emarsys har ett stort antal avancerade funktioner som gör det möjligt för oss att växa över tid. AI är magiskt eftersom det automatiserar arbetet och låter oss expandera och bemöta fler kunder med olika behov på ett personligt sätt, utan att vara påträngande, säger Sofia Valentin.

Med SAP Upscale Commerce fick JOY AI-driven e-handel med smarta produktrekommendationsfunktioner där du själv kan blanda och byta bilder, videor, texter och annat innehåll. Upscale har också inbyggd logistik som gör det möjligt att hämta och skicka varor direkt till kunden.


Läs mer

Fler referensfall
 Electrolux EMEA

Electrolux EMEA

Electrolux EMEA Aftermarket

 Dafgårds Foodservice

Dafgårds Foodservice

Svensk Matservice

kungsängen

KungSängen

Förenkling av köparens resa med SAP Emarsys

Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation