Customers
Referensfall
Kontakta oss för att bli vår nya kund
Dafgårds Evolutionen
Nytt resultat för e-handel efter 12 månader live
Omplattformering av B2B-e-handelskanalen med SAP Commerce Cloud och kombination med datadriven marknadsföring för att förbättra kundupplevelsen - Evolution-projektet.
År: 2021
Typ av arbete:
- B2B e-handelsomplattform
- Varumärkesforskning
- UX-utveckling
Bakgrund
Dafgårds är ett av Sveriges mest välkända varumärken inom livsmedelsindustrin. De behövde en effektiv e-handel för att möta kundernas ständigt ökande krav och ville göra ett starkt intryck på kundupplevelsen. Langia valdes som partner för transformationen av de digitala försäljningskanalerna.
Projektets omfattning var att omplattformera B2B-e-handelskanalen med SAP Commerce Cloud och kombinera den med datadriven marknadsföring för att förbättra kundupplevelsen - Evolution-projektet.
- När vi ser tillbaka på de senaste 12 månaderna kan vi konstatera att vi överträffade alla de KPI:er vi satte upp och våra kunder belönar våra ansträngningar med ökade beställningar.
Dessutom driver e-handelsdesignen och våra marknadsföringsinsatser försäljningen av produkter med högre marginal, säger Linn Stolt-Billinger, Head of Customer Experience på Dafgårds.
Det som kanske är ännu mer imponerande är den effektiva driften av lösningen och den låga totala ägandekostnaden (TCO). Vi är glada att vi valde Langia som vår långsiktiga partner för kundupplevelse och deras stöd i vår transformation av de digitala försäljningskanalerna.
Skalbar och framtidssäker
Vår resa började när Dafgårds foodservice-division kontaktade oss för att skapa en skalbar och framtidssäker B2B e-handels- och marknadsföringslösning för att driva deras digitala transformation. En lösning som skulle säkerställa en sömlös kundupplevelse för deras kunder.
Dafgårds, ett välkänt varumärke inom färdigmat i detaljhandelsdelen av livsmedelsindustrin, behövde bygga en plattform för att digitalt betona sin styrka som leverantör av kvalitetsmat till restauranger och storkök.
Enkel att beställa, enkel att sälja
Vårt uppdrag blev att lyfta fram Dafgårds historia och bygga vidare på strategin att gå från ett priscentrerat företag, vinna nya kunder och skapa en lösning som fokuserar på kvalitet, engagemang och kärlek till god mat. Men ändå hålla det enkelt - lätt att beställa, lätt att sälja.
-Det som kanske är ännu mer imponerande är den effektiva driften av lösningen och den låga totala ägandekostnaden (TCO). Vi är glada att vi valde Langia som vår långsiktiga partner för kundupplevelse och deras stöd i vår transformation av de digitala försäljningskanalerna, säger Linn Stolt-Billinger, Head of Customer Experience på Dafgårds.