Customers
Referensfall
Kontakta oss för att bli vår nya kund
Electrolux EMEA Aftermarket
Electrolux är ett välkänt varumärke som har levererat högkvalitativa vitvaror i över 100 år. Grundat i Sverige 1919, har Electrolux sedan dess vuxit till att bli en av världens största tillverkare av hushållsapparater och vitvaror.
År: 2021
Typ av arbete: Systemintegration och utveckling
19 länder totalt med
55 sajter och +100k SKU:er
55 webbplatser med +100k SKU:er
Electrolux beslutade att ta hem sin e-handelskanal för direkt-till-konsument-eftermarknad i EMEA från en tidigare outsourcad lösning. Omfattning: B2C-eftermarknad EMEA för varumärkena Electrolux, Zanussi och AEG i 19 länder, totalt 55 webbplatser med över 100 000 SKU:er.
Det fanns en stram deadline för när den tidigare lösningen behövde tas offline, och det var tydligt att den inte var optimal, vilket krävde en extremt tajt projektplan.
Langia valdes som partner för att implementera och lansera lösningen baserad på SAP Hybris On Prem.
Utmaning
Inför en stram deadline genomförde både Electrolux och Langia en omfattande EMEA-lansering, där all befintlig trafik migrerades till en ny lösning samtidigt som sökmotorrankingen förblev opåverkad. Ett treströmsprojekt med nära samarbete med Electrolux och ett tydligt fokus på att gå live. Projektet uppnådde sitt mål. Den faktiska utrullningen genomfördes med 6 olika faser/Go-Lives över olika marknader.